Gaziantep Nurdağı yolundaki ölümlü kazalar, kader değil ‘bilinen sıralı cinayetler’ gibi!

“`html

Gaziantep Nurdağı Yolundaki Ölümlü Kazaların Yükselişi

Gaziantep Nurdağı yolu, son dönemde artan ölümlü kazalarla gündeme gelmeye devam ediyor. Kum ve taş ocaklarının yoğun şekilde bulunduğu bu durumda, birçok kazanın arkasında yıllarca süren çözülmemiş sorunlar yatmakta. Yolun dar yapısı nedeniyle alternatif geçiş güzergahlarının olmaması, geçiş yollarında meydana gelen kazaları daha da dramatik hale getiriyor. Son kazada, 18 yaşındaki Ümit Karaçalıoğlu hayatını kaybederken, bu yol üzerinde geçen yıl babası da benzer bir kazada yaşamını yitirmişti.

İhmalkârlık ve Acı Sonuçlar

Bu trajik kazalar karşısında tepkisini dile getiren CHP’li Gaziantep Milletvekili Melih Meriç, 28 Aralık 2024 tarihinde meydana gelen kazanın yalnızca iki gencin hayatını kaybetmesi açısından değil, aynı zamanda “uzun yıllardır süren ihmalkârlığın bir sonucu olarak” değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti. Meriç, T24’e verdiği demeçte, o bölgede yaşanan kazaların arkasındaki problemleri ve ihmal durumlarını gözler önüne serdi.

“Kazalar Önlenebilir”

Milletvekili Meriç, 18 yaşındaki Ümit Karaçalıoğlu ve 15 yaşındaki Mehmet Çelik’in hayatlarını kaybettikleri kazanın ardından yaptığı açıklamalarda, bu tür olayların “kader” olarak nitelendirilemeyeceğine vurgu yaptı. Meriç, “Bu yoldan geçen her sürücü ve yolcunun kaza riski, artık sıradan bir durum haline gelmiş durumda. Ancak, arka planda yatan ihmal ve yetersiz denetimler, bu acı olayların başlıca sebepleridir. Kaza, bir tesadüf değil, sorumsuzluk ve plansızlık sonucudur.” ifadelerini kullandı.

Taş Ocaklarının Tehdidi

Meriç, “Taş ocaklarının, bölgedeki trafik güvenliğini tehdit eden ciddi bir unsur olduğunu” belirterek, ağır yük taşıyan kamyonların yol koşullarını nasıl zorlaştırdığını anlattı. Bu kamyonlar yüzünden sık sık gerçekleşen kazalar, ani frenler ve uygunsuz park etme gibi sorunlarla birleşince daha büyük tehlikeleri beraberinde getiriyor.

Trafik Denetimlerinin Artırılması Gerekiyor

CHP Milletvekili Meriç, “Taş ocaklarının çevresel zararı kadar, trafik güvenliğine de ciddi tehlikeler oluşturduğunu” vurgulayarak, denetimlerin artırılması ve alternatif yolların devreye alınması gerektiğini söyledi.

Buzlanma mı İhmalkârlık mı?

Kaza raporlarının genelde buzlanmayı kazaların bir nedeni olarak gösterdiğini hatırlatan Meriç, yetkililere de ciddi eleştirilerde bulundu: “Eğer yollarınız buzlanma karşısında koruma sağlamıyorsa ve karayolu ekipleri gereken önlemleri almıyorsa, bu kazalar kaçınılmaz hale gelir. İnsan hayatına değer vermeyen bir yönetim anlayışıyla karşı karşıyayız. “Ölenler sadece birer istatistik mi?” şeklinde sorduktan sonra, bu yol, sadece ulaşım için değil, aynı zamanda vicdani bir hesaplaşmanın simgesi haline gelmiştir.

Önceki Uyarılar

CHP’nin önceki milletvekili İrfan Kaplan da bu yolda yaşanan kazaları mecliste gündeme getirmişti ve şu ifadeleri kullanmıştı: “Bu yolda 2016, 2017 ve 2018 yıllarında toplam 230 ölümlü ve yaralanmalı kazalar yaşandı. 2019’un ilk beş ayında ise 38 kaza meydana geldi. Bu tehlikeli yolun acilen elden geçirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bir can daha kaybetmemek için harekete geçmeliyiz.”

28 Aralık Kazası ve Detayları

28 Aralık 2024 tarihinde, Gaziantep-Nurdağı karayolunda sabah saatlerinde meydana gelen kaza, Cuma A.’nın kullandığı servis aracının buzlanma sebebiyle kontrolden çıkıp karşıdan gelen bir tırla çarpışması sonucu gerçekleşti. Kazada, 15 yaşındaki Mehmet Çelik ve 18 yaşındaki Ümit Karaçalıoğlu yaşamlarını yitirirken, 1’i ağır 7 kişi ise yaralandı. Kazanın acı bir trajedi olduğu ve Ümit Karaçalıoğlu’nun bir yıl önce babasının da aynı yolda hayatını kaybettiği belirlendi.

Belediyenin Pozisyonu

AKP’li Şahinbey Belediye Başkanı Mehmet Tahmazoğlu, 16 Ekim tarihinde yaptığı açıklamada, “Şahinbey Belediyesi olarak taş ocağı kurmak istiyoruz, ancak yıllardır süren taş ocakları çevreye ciddi zarar veriyor. Bizim bu konudaki teşebbüslerimiz bazı protestolarla karşılandı.” şeklinde konuya değindi.

Çözüm Önerileri

  • Yol Güvenliği: Karayolu ekiplerinin aktif çalışması ve yolların modernize edilmesi gerekmektedir.
  • Denetim ve Eğitim: Sürücülerin trafik kurallarına uyumunu artırmak ve eğitim vermek şarttır.
  • Ağır Taşıt Trafiği: Taş ocaklarına yönelik sıkı denetimlerin yanı sıra alternatif güzergahların oluşturulması önemlidir.
  • Kazaların İncelenmesi: Bölgedeki kazaların sürekliliği üzerine bilimsel çalışmalar yapılmasının önemi büyüktür.

Son İki Yılda Meydana Gelen Kazalar

Gaziantep-Nurdağı yolundaki kazalar, bölgedeki uzun süredir devam eden ihmalkarlığı gözler önüne seriyor. İşte son iki yılda yaşanan önemli olaylar:

  1. 10 Temmuz 2024: Nurdağı-Osmaniye kara yolunun 5. kilometresinde bir minibüsün lastiği patladı ve bariyerlere çarparak 1 kişinin ölümüne, 8 kişinin yaralanmasına sebep oldu.
  2. 9 Nisan 2024: Gaziantep-Nurdağı kara yolunun 23. kilometresinde, hafif ticari araç ile otomobilin çarpması sonucu 2 kişi hayatını kaybederken, 5 kişi yaralandı.
  3. 6 Ekim 2023: Nurdağı ilçesi Sakçagözü Mahallesi’nde, D-400 karayolunda bir kamyonun freninin patlaması sonucu 6 kişi öldü, 16 kişi yaralandı.
  4. 29 Mayıs 2023: Nurdağı-Gaziantep karayolunda yaşanan zincirleme kazada 1 kişi hayatını kaybetti, 11 kişi yaralandı.

Kuantum Bilgisayarlar Tüm Şifreleri Kırabilir mi? – Prof. Zafer Gedik Anlatıyor

___________________________________________________________________________________________________

“`

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir